Kiemelt bejegyzés

"De máris vált a kép. Új mese szól a mikrofonból." ~ „Narcissus… hermafroditism… Bisexuality… Ah, interesting!"

"Isten is szeret. Ő is szenvedett. Ő is hosszú ideig várt a találkozásra." ( C. S Lewis, A nagy válás, 109 ) "De...

2021-09-04

De profundis ~ imitatio

"hanem az Isten ismerete."

"Azon a napon – mondja a Seregek Ura – foglak, Zerubbábel, Sealtiel fia, én szolgám – mondja az Úr –, és olyanná teszlek, mint a pecsétgyűrű. Mert téged választottalak ki – mondja a Seregek Ura." ( Ag 2,23 )

 

 


Most a Eucharisztikus Kongresszus kezdőnapja előtti napon Herczeg Anita a köztársasági elnökünk felesége megnyitott egy Ars Sacra című kiállítást. 

Valahogy úgy kezdte beszédét, hogy a bemutatott alkotások célja, hogy "Isten- és emberszeretetre" tanítsanak.

Ez nagyon komoly kérdés.

A végső nagy kérdések egyike.

 

Mert mit mond maga Isten Ozeás szájával:

"Mert nem az áldozat kell nekem, hanem a szeretet, nem az égőáldozat, hanem az Isten ismerete." ( Oz 6,6 )

Tehát semmi sem számít..., csak ez.

 

Jól becsüli Savonarola saját értékét: 

"Egy rossz szerzetessel több vagy kevesebb, nem sokat számít." ( Huerga, Savonarola, 209 )

 

Eszközök, "organon"-ok vagyunk az Úr kezében egy adott cél elérésére...

S ebben az esetben a halál sem számít, csak az Isten akarata, amivnek az "önkiüresítés"-nek köszönhetően tudatában vagyunk.

"Ha azt mondanátok nekem: - Mi ölünk meg téged -, erre azt felelem, hogy Isten helyettem jobbakat küld majd, mert ez Isten akarata, qui est benedictus in saecula saeculorum. Amen." (  Savonarola, Prédikációk Aggeus prófétáról, XX. prédikáció, 217 )

 

Kempis Tamás könyvének, magyarul Krisztus követése, épp ezért hibás a címe; az eredeti IMITATIO CHRISTI.

A jobb oldali a feleségemé, a magamén már réges-rég "kijavítottam".



Ha hibázhatsz, csak így hibázhatsz; ha ezt a szabályt elfelejted:

"Kétségkívül egyedül ellened vétettem, mert parancsoltad, hogy önmagadért szeresselek és a teremtmények szeretetét rád vonatkoztassam; én ellenben jobban szerettem a teremtményeket, önmagukért szeretve azokat. (...) Mert aki a teremtményeket önmagukért szereti: istenné teszi azokat." ( Savonarola elmélkedései a börtönben a Miserere zsoltárról )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése