Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2021-05-30

To baer witness to the truth I. / a belső lényeget vettem át..." II. ( Confitemini )

 A "Hetek intézménye"..., "hét jó hírben álló, lélekkel eltelt férfit" ( Apcsel 6,2-4 )

Hát figyeljetek reám és vegyétek át tőlem,... / "Akinek van dicsőítő éneke... épülésetekre szolgáljon." ( 1Kor 14,26 )

 

 

 

Ezért a dallamért, "az alleluja visszaadásáért" szerettem volna diakónus lenni, hogy egyszer én jelenthessem be: "Feltámadt Krisztus!"

 

"A vágyva vágyott éneket ez éj visszaadta, mert feltámadt Krisztus. Hát figyeljetek reám és vegyétek át tőlem, hogy együtt zenghessük: Alleluja!" ( ÉE 835., 8. tónus )

 

Nem akárkiről van szó..., vagy másképp szólva: "Más név nem adatott..." ( ApCsel 4,12 )

"Mesterem és uram!
Ó, tanítóm!
Miért maradsz el,
tőlem távol?

(...) 

mert oly igen
csüggök rajtad, Krisztus,
mintha fivéred lenne Héraklész,
s vallom bátran, hogy te-fivéred
az a Dionűszosz is,
aki kocsijába tigriseket
fogott be, és le az
Indusig, hódoltatta,
derűre! a földet,
szőlőskerteket alapított,
népek vadságát zabolázta.
Visszafog valami szemérem:
hogy vesselek össze
világi férfiakkal. S persze,
tudom jól, aki nemzett,
atyád ugyanaz, aki,..


Mert sosem uralkodik egymagában." ( Hölderlin, Egyetlen, 120-121 )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése