Kiemelt bejegyzés

"De máris vált a kép. Új mese szól a mikrofonból." ~ „Narcissus… hermafroditism… Bisexuality… Ah, interesting!"

"Isten is szeret. Ő is szenvedett. Ő is hosszú ideig várt a találkozásra." ( C. S Lewis, A nagy válás, 109 ) "De...

2023-03-07

Ἀδελφοί II. ~ Ez az örömöm most teljes lett. / Ζῶ ἐγώ / ὁ δέσμιος τοῦ Χριστοῦ

Ki az én testvérem? II.

"- Istenben élek - így hívják.(...)" 2.

 


Visszakérdezhetnénk: "Ön is Istenben él?"


"Testvérnek" lenni magányos vagy társas vállalkozás?

 

Pilinszkyt szerint aki Istenben él - "nincsen egyedül" -, vagy a gnosztikusok is idézhetnénk: - "s egymagatokban fogtok ott állni." -, nem vagyunk egyedül..., s mégis részünk a végtelen magány.

https://boatswain69.blogspot.com/2020/08/s-aki-egy-vankosra-borulva-nem-erzi.html

https://boatswain69.blogspot.com/2022/11/gnosztikus-irodalom-xii-nag-hammadi.html

 

Mert abból részesülünk, aminek egyedül van "létalapja" és "létjogosultsága"..., meg nem is számolható; - mert "biztos csak az, amit ki lehet mérni".   

https://boatswain69.blogspot.com/2023/02/the-mission-of-manicheism-vii-tudd-meg.html

 

Ezt az "űrt" hordozzuk magunkban. Ezt a bizonyos-bizonytalanságot, a mindent betöltő "ürességet" visszük, erről teszünk tanúságot, ami maga a szeretet.

https://boatswain69.blogspot.com/2020/07/egyutterzes-mas-cipojeben-jarni.html

A "tükörneuronok" csak akkor tudnak tükrözni tisztán, ha tiszta a tudat maga. 

https://boatswain69.blogspot.com/2020/08/s-aki-egy-vankosra-borulva-nem-erzi.html

 

S hogy miért nem válaszol imáinkra?

Épp ezért.

 

Ez az a pont amikor, a Λογος leváltja a kisbetűst, Γνοσις a γνοσις-t.

S a Δαιμον is leginkább nagybetűvel kezd íródni, s ettől fogva így gondolunk rá.

 

 De megcáfolni sem tudjuk. De már nem is akarjuk...

Mondhatnánk némiképp gúnyosan, Herman Hesse buddhájával:

"– Bölcs vagy, samana – szólt a Tiszteletreméltó. – Bölcsen szól ajkad, barátom. Óvakodjál a túl nagy bölcsességtől!" ( Herman Hesse, Siddhártha ) 

 https://boatswain69.blogspot.com/2021/01/ovakodjal-tul-nagy-bolcsessegtol.html

Egyre kisebbek leszünk, hogy Ő egyre nagyobb legyen. Valahogy úgy, ahogy Keresztelő Szent János beszélt magáról:

"Magatok vagytok a tanúim, hogy megvallottam: Nem a Messiás vagyok, hanem csak az előfutára. A menyasszony a vőlegényé. A vőlegény barátja csak ott áll mellette, és szívből örül a vőlegény hangját hallva. Ez az örömöm most teljes lett. Neki növekednie kell, nekem kisebbednem." ( Jn 3,28-30 )

 

Álljon itt két idézet, Isten hogy gondolkodik magáról:

"Magamra esküdtem, igazság jött ki számon, szavam megmásíthatatlan: Előttem hajol meg minden térd, rám esküszik minden nyelv." ( Iz 45,23 ) 

„Élek én, így szól az Úr, bizony előttem fog meghajolni minden térd, és minden nyelv magasztalni fogja Istent.” ( Róm 14,11 ) ~ γέγραπται γάρ · Ζῶ ἐγώ, λέγει κύριος, ὅτι ἐμοὶ κάμψει πᾶν γόνυ, καὶ πᾶσα γλῶσσα ἐξομολογήσεται ⸃ τῷ θεῷ. 

 A két kékkel kiemelt rész összetartozik és nagy jelentősége van a "testvér" fogalmának meghatározásában.


"Ennek szolgája vagyok értetek, pogányokért, én Pál, Krisztus Jézus foglya." ( Ef 3,1 ) ~ Τούτου χάριν ἐγὼ Παῦλος ὁ δέσμιος τοῦ Χριστοῦ Ἰησοῦ ὑπὲρ ὑμῶν τῶν ἐθνῶν

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése