Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2022-02-17

Nyolcadik fok ~ megragadtam és el nem engedem! / De arcomat nem láthatod,

  "Megtaláltam, akit szeret a lelkem, megragadtam és el nem engedem!

 

 

"Ebből következik a nyolcadik fok, ahol a lélek elnyeri Kedvesét és egyesül vele. 

 "Megtaláltam, akit szeret a lelkem, megragadtam és el nem engedem! ( Én 3,4 ) 

 


 

Az egyesülésnek ezen a fokán már gyakran elcsitul a lélek vágyakozása és egyesek rövid időre eljutnak az Istennel való egyesülésre, majd ismét elszakadnak Tőle. Hiszen ha ezen a fokon tovább időznének Vele, akkor már ebben az életben elérnének az örök dicsőség egy bizonyos formájára." ( Edith Stein, A kereszt tudománya, 119 )

Jó-e ez nekünk?

 

Harmadik fok és a nyolcadik között komoly kapcsolat van..., mégpedig Isten látásának mértékében, Ozeás szavaival az "Istenismeret" mértékében.

"Mert nem az áldozat kell nekem, hanem a szeretet, nem az égőáldozat, hanem az Isten ismerete." ( Oz 6,6 )

https://boatswain69.blogspot.com/2021/09/de-profundis-hanem-az-isten-ismerete.html

https://boatswain69.blogspot.com/2021/08/de-profundis-fogsag-elott-patmosz-i2.html

 

A közbeeső szintek erre készítenek fel. Ide esik egy keresztény egész élete a hármas és a nyolcas közé.

Miért?

 Mert még nem halt meg, de már szent; - tehát kiválasztott, mert tud Istenről.

 

Mózesnek bizalmas viszonya volt Istennel és nem volt problémamentes sem a viszonyuk ( ~ hetedik szint ) de ő volt a "legbeljebb" a zsidó népben, tehát ővele beszélt az úr..., de ennél közelebb nem engedhette.

"Azután ezt kérte: „Hadd lássam meg dicsőségedet.” A válasz ez volt: „Megteszem, hogy elvonul előtted egész fényességem, és kimondom előtted a Jahve nevet. Kegyes vagyok ahhoz, akihez akarok, és megkönyörülök azon, aki nekem tetszik.” Azután hozzáfűzte: „De arcomat nem láthatod, mert nem láthat engem ember úgy, hogy életben maradjon.” Az Úr így szólt: „Nézd, itt mellettem van hely, állj ide a sziklára. Ha majd elvonul előtted dicsőségem, a szikla mélyedésébe teszlek és kezemmel befödlek, amíg elvonulok előtted. Ha visszavonom a kezemet, hátulról látni fogsz, arcomat azonban nem láthatod.”  ( Kiv 33,18-23 )

 

Miért volt ez így..., talán mert olyan félelmetes és tekintélyelvű volna az Isten, vagy ilyen végletesen hiú?

Aligha, inkább mert olyan gyönyörű.

Ha Mózes meglátta volna, vele maradt volna..., már pedig eddig ezt nem lehet..., volt még "felszenvedni valója épp elég". 

"Ezután fölment Mózes a Móáb síkságáról a Nebó-hegyre, a Piszgá csúcsára, amely Jerikóval szemben van, és az Úr megmutatta neki az egész országot: (...) Ott halt meg Mózes, az Úr szolgája, Móáb földjén, az Úr akarata szerint. És eltemette őt a völgyben, Móáb földjén, Bét-Peórral szemben. Senki sem tudja még ma sem, hogy hol van a sírja.  Százhúsz éves volt Mózes, amikor meghalt; (...)" ( 5Móz 34 1-6 )

https://boatswain69.blogspot.com/2021/02/ime-mienk-gyermek-krisztus-iii-vilagba.html

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése