Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2020-11-09

Numquid et Tu III.

„Vigasztaljátok meg népemet, vigasztaljátok meg!” ( Izajás 40,1 )

 Prioritás

 

 

Az Isten és embertársaink dolgában járni sem könnyű sors..., sőt.

 

A 37. zsoltár vigasztal...,

"Akik az Úrhoz kiáltanak, azokat meghallgatja, és kimenti őket minden bajból.Közel van az Úr a megtört szívűekhez, és a sebzett lelkűeket megsegíti. Sok baj éri az igazat, de valamennyiből kimenti az Úr." ( 34. Zsoltár, 18-23 )

Vagy Jób könyve:

"Hatszor is kiragad a szorongatásból, s hetedszerre sem hagy bajba jutni." ( Jób 5,19 )


, de tényleg nehéz kitartani tartós ellenszélben, embertársaink támogató szép szavai nélkül.

 

S magunk is állíthatunk csapdát magunknak:

"Saját gaztettei fogják meg a gonoszt, a saját bűnének hurka kötözi meg." (Péld 5,22 )

Lehet nem jó úton járok, ezért nincsen áldás tetteimen?


Én dühös szoktam lenni. Magamra s Istenre egyaránt.

 

Utolsó szenvedélyes vitám Kelet-Magyarországi Piros Túra kalandozásom során történt, amikor elkapott egy jégverés egy szántóföld közepén, Csabdiról Óbarok felé mentemben. ( Mint Dan hadnagy a Forrest Gumpban..., s ahogy Ő is, én is megtaláltam a békémet..., azóta nincs köztünk "vívás". )


"Karjaira veszi bárányait, az ölében hordozza őket, és nagy gonddal vezeti az anyajuhokat." ( Izajás 40,11 )


Nem kell, ne kelljen neki hisztis gyermekeivel állandóan foglalkoznia..., felnőttek vagyunk a hitben, úgy is viselkedjünk!


Készítsetek utat a pusztában az Úrnak, egyengessétek Istenünk ösvényét a sivatagon át. 

Minden völgyet töltsetek fel, minden hegyet és halmot hordjatok el. Ami egyenetlen, váljék egyenessé, a hegyek ormai legyenek olyanok, akár a völgy. 

Akkor megnyilvánul majd az Úr dicsősége, és minden ember látni fogja. Igen, az Úr szája mondta ezt így.” 

Egy hang megparancsolja: „Hirdesd!” 

Erre megkérdezem: „Mit hirdessek?” 

„Minden test olyan, mint a fű, és minden szépsége, mint a mező virága. Kiszárad a fű, elhervad a virág, ha az Úr lehelete éri. – Valóban, olyan a nép, mint a fű! – Kiszárad a fű, elhervad a virág, de Istenünk szava örökké megmarad.”  ( Izajás 40,4-8 )





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése