Kiemelt bejegyzés

Néha zseniálisak vagyunk... / "azt hiszem, jó tengerész voltam." / "Amit teszel, reménytelen, jó:..."

  "Hétszer vonultam háborúban, semmilyen parancsot ne tagadtam meg, nem harcoltam hitványabbul másnál. Vezér soha sem látta , hogy hi...

2022-04-28

Érzékeny plánta ( Kert II. ) ~ A szem vagyok I. / differentia transcendentalis / I. pontszerűség / szolgáltunk II.

 A szem vagyok I. "(...) Az ég csúcsán állok ragyogva délben,
de törvényem a mélybe fordít át,



I. pontszerűség

 

A jó kő ismérve: "Jó nap ez a halálra."

Ez a pontszerűség. A pillanat megbecsülésének erénye.

https://boatswain69.blogspot.com/2021/05/tuo-tibi-judicio-est-utendum-ii.html


Itt lenn igazi a feszültség, ahol a talajban vezetődik a nagy nyomás..., odafenn kisebb ha látványos is a szembefeszülés. 

Szegletkővé vált..., mondhatnánk, "fogalommá".

 

"(...) Az ég csúcsán állok ragyogva délben,
de törvényem a mélybe fordít át,

az atlanti este felhőködében,
mely nyomomba esőzi bánatát;
mi szebb, mint a nyugati szigeten
pihenő mosolygó tekintetem?


A szem vagyok, mellyel a Végtelen
ismeri fölségét s magába lát,

a zenében összhangzó értelem,
enyém minden gyógyír, prófétaság,
a természet s a Mű fénye - dalom önjogán himnuszom s diadalom." ( Shelley, Apolló-himnusz, 119 )

 

Apolló szeme..., Michelangelo, Dávid

 

 Szegletkőnek nem kell szépnek lenni. ( Vagy másképp kell... ) Erősnek annál inkább..., nem vagy hát sem szép, sem jó, sem szent, de szerettél volna..., következésképp hűséges leszel. 

Másod sem maradt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése