Kiemelt bejegyzés

"Ezt még én is tudom. Ha búzát rostálják, nem együtt rázzák-e a konkollyal?" / "És megparancsolom a bölcs tűznek..." / "A kérdés egyébként nem az, hogy mit ér, hanem hogy ki parancsol neki."

  "Szellemében és húsában egyként részesül az isteni természetből minden ember. Ez az oka, hogy Krisztus rejtélye nem pusztán egy ren...

2022-01-29

"A Nap lakomája" II. ~ Úgy tenyészik mint a laboda...

 Laboda és Lótusz

"Már túl van szenvedésen és félelmen; az akol e betegségei a
Szerény nyájnak valók."
( Antoine de Saint-Exupery )

"(...) milyen az az Isten, akinek egy ilyen emberi élet, egy ilyen halál, egy ilyen feltámadás az abszolút kinyilatkoztatása?" ( Szentmártoni Mihály: A személyi érettség felé )

 

 

 

 


"A keresztény Istenkép, az ún. "Istenélmény" a közösséghez vezet, (...) " Vass György: Közösség és Istenélmény, III.4. Pneumatikus Istenkép és közösségi élmény )

A közösség iránti szeretet és elköteleződés a "Nap-lakomájához".  ( ~ Antoine de Saint-Exupery )

https://boatswain69.blogspot.com/2020/10/mrs-gump-letezik-mr-gump.html 

 

Empedoklész szerint "az emberek a földből születtek, mint a laboda." ( Empedoklész, Parafrázisok, 12 ) 

 


 

A Nap lakomája:

"Most fedezi fel az igazságot. És én hallottam, hogyan jajgatott. A határtalan éjszaka rabságában hívogatta otthona este meggyújtott lámpáját és a szobát, amely újból emberi közösségbe emelte volna, meg az ajtót, amelyik ismét becsukódott volna mögötte. Az arcát elrejtő világmindenségnek áldozatául odadobva szólongatta a gyermeket, akit elalvás előtt megcsókolunk, s aki a világot jelenti számunkra. Ó, aki e sivár hegytetőn az ismeretlenre várt, a hitvesnek a küszöbön este megkoppanó, ismerős és megnyugtató léptét dalolta. A végtelen térbe kiállítva, ahol nem volt mibe kapaszkodnia, azért könyörgött, hogy adják vissza neki azokat a gátakat, amelyek egyedül teszik lehetővé a létezést: a kartolásra váró lencsomót, azt a bizonyos elmosogatni való tálkát, azt a gyermeket, akit el kell ringatnia, őt és nem másikat. Kiáltása a ház örökkévalósága felé szállt, amelyre a falu többi házával együtt ugyanaz az esti ima borult." ( Antoine de Saint-Exupery , Citadella, 19 )

 


 

Szögjal Rimpocse ír a Dzogcsenről:

"A Dzogcsen-tanítások azt mondják, hogy meditációd és szemléleted olyan legyen, mint a hatalmas óceán távlata: mindent átfogó, nyílt és határtalan." ( Szögjal Rimpocse, Pillanatról pillanatra, május 17 )

Technikailag pedig pedig épp fordítva működő, mint ahogy "egónk" sugallaná nekünk:

"Képzelj el a hozzád nagyon közel álló személyt magad elé, s ha lehet, akkor olyan valakit, aki szenved, fájdalmai vannak. Amikor belélegzel, képzeld el, hogy szenvedését és fájdalmát együttérzéssel magadba szívod; amikor pedig kilélegzel, sugározd kifelé minden melegségedet, gyógyítóerődet, szeretetedet, örömödet és boldogságodat. 

Aztán bővítsd könyörületességed körét..."
( Szögjal Rimpocse, Pillanatról pillanatra, április 5. )

https://boatswain69.blogspot.com/2021/05/ime-mienk-gyermek-krisztus-v-boldog.html 

 

A laboda is földből nyeri erejét, a lótusz is a mély és sötét sárból..., mi is a különbség?

 


 

"A szelíd láng csekély földet tartalmaz." ( Empedoklész )

Vagy ahogy Hölderlin mondja, csak fordítva, mely inkább karakterkülönbségükből, mint a lényeg eltérő ismeretéből származik:

"Nem annyira a főhangnem, mint inkább a sokféleképp rendezett hangok, nem annyira a fény, mint inkább az árnyék." ( Hölderlin )


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése